Nem vagyok oda a stratégiai játékokért, sosem kötöttek le hosszabb időre. Az egyedüli stratégai játék, ami ehhez közel állt, az a Warfare 1917, de azt is abbahagytam 3 pálya után. Valami oknál fogva mégis, egy stratégai játék kerül ma bemutatásra, az 1066.
Az egész történet az 1066-os esztendőben játszódik. Az angolok, a vikingek, és a normandiaiak küzdöttek egymással. Első feladatunk, hogy a viking sereggel elfoglaljuk Anglia északi részét, és ezzel elűzzük az angol királyt az országból. Nem is hangzik rosszul. Amint ezt sikerült teljesítenünk, az angolokat irányíthatjuk, hogy elűzzük a vikingeket. Persze ezt sikerül is véghez vinnünk, ezután azonban új ellenség jelenik meg, a normandiaiak. A harmadik küldetésben az a feladatunk, hogy elfoglaljuk Anglia déli részét, sőt, egész Angliát. Küldetés teljesítve. Várok a következőre...de nem. A játékban összesen 3 küldetés van. Hihetetlen. Hogy nem tudtak még több pályát beleerőszakolni?! Nagyon rövid a játék sajnos, pedig én még egy pár küldetést végigvittem volna az biztos. Szerencsére nem csak ennyi van a játékban, de arról később lesz szó.
Maga a játéktér 2D-s, viszont valamilyen szinten 3D-s is. Ezen a 2D-s 3D-s területen kell mozgatnunk az egységeinket, egészen az ellenfélig. Az egységeink: maga a király, íjászok, gyalogosok, lándzsások, illetve a normandiaiaknál lovagok. A gyalogosokkal lehet egy jó kis dolgot csinálni: alakzatban mozgatni őket. 3 darab gyalogos egységet egymás mellé állítva egy alakzatot fognak létrehozni, és így pedig egyszerre fognak előrenyomulni.
A csatákhoz tartoznak minijátékok. Kezdjük az íjászokéval. Ha lőni akarunk velük, akkor megjelenik a képernyőn egy íj, azt kell beállítani, hogy milyen szögben akarunk lőni, illetve meg is kell feszíteni, hogy minél erősebbet lőhessünk.
A sima ütközeteknél a képernyő közepénél kicsit lentebb megjelenik egy csík, amiből balról (vagy jobbról) nyilak fognak előkerülni. Itt az a dolgunk, hogy a csík közepén lévő kis cuccal lecsapjunk ezekre a nyilakra, a W A S D gombokkal.
Lehet rohanni is. Ha szépen neki akarunk rontani az ellenfélnek, akkor megint megjelenik középen egy sáv. Ilyenkor a Space-t kell minél gyorsabban nyomkodni, hogy minél erősebb csapást mérhessenek az egységeink.
Az ordításnál pedig szövegeket rak elénk a játék, azokat kell minél gyorsabban begépelni.
Minden kör elején (mivel körökre osztott játékról van szó) ki kell választanunk, hogy melyik csapatunkkal mit akarunk csinálni. Ez a kis mező a képernyő alján jelenik meg, itt lehet mozgatni az embereinket, az íjászokkal lőni, az alakzatokat felbontani, és persze az ordítást is itt nyomhatjuk be.
Ami még a csatában érdekes, az a seregek morálja. A sikeres ordításokkal és a seregek legyőzésével szépen le lehet csökkenteni az ellenfél morálját, na de nem ez az érdekes, hanem az, ami akkor történik, ha már nagyon kicsi az a morál. Az ellenfél egységei elkezdenek menekülni. Bizony. Sőt, ha a királyt öljük meg, szépen egyszerre megfutamodik az összes ellenség. Még akkor is, ha megölik mondjuk az összes lovagomat, ők meg maradnak még 32-en abban az egységben.
Ugyebár csak 3 küldetés van a játékban (ráadásul mindháromban ott vannak az angolok...), de szerencsére nem csak kampánnyal rendelkezik a játék. Van egy sima csata generálás. Itt kiválaszthatjuk, hogy melyik helyszínen akarunk megküzdeni, illetve mekkora legyen a pálya mérete. Szintén az egyszemélyes játék menüjében lehet felhasználni a kódokat. A kampány során minden pálya után kapunk egy kódot, hogyha esetleg később akarnánk játszani, akkor ne kelljen az egészet újrakezdeni.
De ami a legfontosabb, az a multiplayer. Itt lehet kihívni egy barátot, de akár a program véletlenszerűen is összepárosíthat valakivel. Ezt leszámítva minden ugyanolyan, viszont így még jó pár ütközettel meghosszabbodik a játék szavatossága. Viszont innen is hiányzik valami. Én örültem volna mondjuk egy fejlődési rendszernek a multiplayeren belül, vagy legalább egy menüpontnak, ahol a statisztikákat jegyzi fel a játék.
A grafikát már egy picit említettem, hogy 2D és 3D keveréke. Ezt a 3D-t úgy oldották meg, hogy a háttérben is látszódnak az egységeink, vagy ahogy éppen harcolnak. Emellett persze az a föld is látszik, amin mozognak. Nem nagy megoldás, viszont jól néz ki. Ami viszont nagyon jó, azok a csaták közötti átvezetők. Itt megtudjuk, hogy mi történt a győzelmünk után, és hogy ki lesz a következő ellenfelünk. Nagyon jól néz ki, sőt, még narrátort is beszél alattuk.
A hangok és zenék első osztályúak. A zenék remekül passzolnak a játékhoz, a hangok pedig kifogástalanok. Az átvezetőben hallható narrátor, az ordítások (minden királynak más hangja van), a lövések, a csaták, fantasztikusak. Ebben szinte a legjobb a játék.
Ki merem jelenteni, hogy ez a legjobb stratégiai játék, amivel valaha játszottam. Persze, jó pár dologban alulmarad a nagy öreg Warfare sorozattól, vagy bármelyik másik stratégiai darabtól, viszont engem eddig csak ez tudott megfogni.
Sajnos a kampány túl rövid, a multiból is hiányzik a fejlődési rendszer, de ennek ellenére, egy kiváló játékról van szó, amit szerintem értelmetlenül pontoznak le Armor Games-en (7.8).
Ajánlom minden stratégiai játék rajongónak, de bárki más is tehet vele egy próbát, csalódni nem fog.
Pontszám: 9/10
1066, kattints ide, ha játszani szeretnél!
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.