Edmund McMillen elég érdekes játékokat csinált eddig. Övé a 2004-es Gish, de a Spewer-t, a Time Fcuk-ot, Super Meat Boy-t, és a The Binding of Isaac-et is ő készítette. Ma azonban a Super Meat Boy elődjéről, a Meat Boy-ról fogok írni.
A Meat Boy-t is McMillen készítette, még 2008-ban. Gondolom a többség a későbbi Super verzióval játszott, ami teljesen ugyanaz mint az eredeti, de ez nekem nem akadály.
A játék sztorija: vagyunk mi, egy húskocka, és a kötszer barátnője. Azonban megjelenik a gonosz Dr. Fetus aki elrabolja őt, és nekünk innentől kell mindig megmenteni. Egyszerűnek hangzik igaz? Hát nem az.
Van 4 világ: az erdő, a sógyár, a Pokol, és az expert világ. Az erdőben alig van valami, ami meg tudna ölni, azonban később egyre több ilyen dolog lesz. Először csak fűrészek és tűzrakások jelentenek majd kisebb veszélyt, de aztán majd a só, a sóköpő valamik, a láva, a lávaköpő valamik, rakéták, és ilyen fogas nem tudom mit kilövő valamik(remek szókincs). A képi világ is világonként változik. Kivéve az expert világot, ott keveri az erdő, a sógyár és a Pokol pályáinak kinézetét.
Lehet gyűjteni kötszereket. Minél többet gyűjtesz, úgy oldhatsz fel karaktereket. Először egy kék Castle Crasher-t, majd magát Dr. Fetust, de Gish-t és még a barátnőnket is aktiválhatjuk. Mind különbözik a másiktól, már külső tekintetében is. A kék lovag gyorsabb, Fetus nagyobbat ugrik, Gish ugrásai jobban irányíthatóak, kötszer lányéra pedig már nem sikerült rájönnöm, de ha megvan, akkor frissítem ezt a tesztet.
Van a játékban lehetőségünk pályákat kreálni. Itt minden elemet amit egyszer láttunk, felhasználhatjuk, és így nagyon beteg pályákat hozhatunk létre. Erről kicsit részletesebben írok később.
Az irányítás... Nos az irányítás... Sz*r. Nagyon nehéz irányítani mindegyik karaktert, főleg az ugrásokat. Nyilakkal mozgunk, space-el ugrunk, ami így könnyűnek tűnik, de nagyon nem az. Ennek az irányításnak is hála, a játék NAGYON nehéz. Már a 3. világban vért fogsz izzadni, főleg, ha először jutottál el oda. Szerencsére, ha már egyszer minden pályát megcsináltál, a játék könnyebb lesz, mivel már így kiismerted a nehezebb részek trükkjeit, vagy hogy melyik karakterrel kell azokat megcsinálni.
A zene egészen jó, nagy ritkán ismétlődik, hál' istennek nem minden halál után. Sőt, világonként változik.
Jöjjön most a szintén 2008-ban 'kiadott' Meat Boy (Map Pack).
Ahogy föntebb említettem, a játékban lehet pályákat készíteni. Abból a talán 1-1,5 millió játékos által készített pályából jó kis packot lehetett csinálni.
A játék ugyanaz, csak játékosok által készített pályák vannak benne. Itt azonban sokkal több új dolog van. Vagy 8 új dolgot lehet feloldani kötszerek gyűjtésével, valamint: itt 5 nehézségi világ van. Könnyű, normál, nehéz, expert és lehetetlen. Az itteni pályák sokkal betegebbek mint az eredeti játékban, példa erre a képen látható kreálmány.
Összességében rettentően jó játék mind a kettő, de csak a nehézség és az irányítás miatt nem 10/10. Egy próbát mindenkinek megér, főleg a mazochistáknak >:D
Pontszám 8/10
Meat Boy, és Meat Boy (Map Pack). Kattints a játékok nevére, ha játszani szeretnél!
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.